همچی

همچی
رکامپیوتر-تلفن همراه-ترفند 
نويسندگان
آخرين مطالب

نوپو

مقدمه

نوپو يکي از نيروهاي يگان ويژه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است که براي عمليات‌هاي ضد تروريستي و رهايي گروگان و سرکوب شورش‌هاي شهري استفاده مي‌شود. از جمله فعاليتهاي نوپو ميتوان به عمليات رهايي گروگان، اسکورت، مامورين ويژه تک تيرانداز، عمليات راپل هوايي، فرود آمدن چتر بازان وچندين عمليات ضربتي ديگر اشاره کرد. اين نيرو بدليل داشتن يونيفورم سياه رنگ به سياه‌جامگان  نيز معروف شده‌اند.نوپو مخفف " نیرو ویژه پاد وحشت " یا " نیروی ویژه پیرو ولایت "است.

 

روش ورود به پلیس نوپو

ما چيزي به نام اينکه يه دفعه بري تو نوپو ثبت نام کنيد نداريم. اول بايد بروید نيروی انتظامي استخدام بشيید. بعداز گزروندن دوره هاي عمومي با توجه به نمره که ميگيريد رشته رو انتخاب ميکني.ميزنيد عمليات ويژه. بعد از چند سال که سابقه دار شديد مطمئن باشید از 5-6 سال بيشتره با توجه به اینکه به شما آموزش هایی میدهند از شما امتحانی میگیرند که افراد نوپو را از بین نمرات برتر این امتحان انتخاب میکنندواگر نمره شما پایین شد در همان نیروی یگان ویژه میمانید..تازه اگر صلاحيت و زرنگي و ... داشته باشيد ميروید نوپو.

ازجمله ی این صلاحیت ها این است که:

باید دقت تیر اندازی شما ازکه از 10 نمره هست 10 نمره کامل باشد.یعنی شما باید بتوانید با هر شلیک یک نفر را بکشید.

همچنین شما باید دارای اعتقادات دینی و مذهبی قوی باشید.

همچنین با ید جسمیت شما این ویژگی ها رو داشته باشد:

1.چشم شما ضعیف نباشد و نیازی به عینک نداشته باشدو دقت بینایی شما از 10 /10 باشد.

2.شما نباید هیچ نوع بیماری داشته باشید.(اعم از درد قلب – درد کلیه –دست و پا شکستگی – و..)

3.توانایی جسمی و قدرتی شما زیاد باشد(یعنی نازک و نارنجی نباشید.)

4. و...

 

آموزش های نوپو

 

ورزش رزمي البته نه در حد استادي (( هرکي هم گفته افراد نوپو کمربند مکشي دارند خفن اشتباه کرده چون به بچه هاي نوپو فرم هاي ورزش رزمي رو ياد نميدن و اصولا نيازي هم به يادگيري فرم و آموزش کار با نانچاکو و ساي و .. ندارند !!)) مهم باز شدن پاها حداقل به اندازه 170 درجه و توانايي لگد زدن هاي محکم و سريع به اندامهاي فوقاني و نقاط حساس بدن و چندين فن پرشي و قفل کردن و شکستن اعضاي بدن و دفاع شخصي و استفاده از چوب و تونفا و چاقو و باتون هست.همچنین به آنها آموزش نینجا نیز داده میشود که طی این آموزش ها عملیات های چیریکی به آنها آموزش داده میشود.

 

آموزش پارکور حرفه ای((پارکور یک ورزش است که همراه با ژیمیناستیک است و با این عملیات میتوان ظرف مدت چند دقیقه از ساختمانی به ساختمان دیگر رفت با استفاده از بالا پریدن و پشتک زدن و... .

 

اعتماد بنفس که جزو لاينفک نيروهاي ويژه (( از جمله نوپو - نوهد - نيروي ويژه سپاه و ...)) ميباشد که براي مثال سرباز بايد بتونه از طريق دوتا طناب خودش رو از پشت بام يه ساختمون سه طبقه به ساختموني در 10 متر آنطرف تر برسونه !!اين قسمت کار هيچ ربطي به قدرت بدني نداره و فقط و فقط اعتماد بنفس هست و بس.

 

دوره هاي مخصوص رانندگي عملياني که مختص بچه هاي يگان ويژه پليس هست (( اعم از نوپو و غير نوپو )) که شامل رانندگي و موتور سواري ميشه تا بدونن چجوري با موتور از تير رس مهاجم فرار کنن و همزمان هم اون رو تعقيب کنن يا اينکه چجوري با ضربه زدن به سپر ماشين مهاجم و در چه زاويه اي بتونن باعث چپ شدن خودروي او شوند.((البته نیرو های نوپو این آموززش ها را به صورت حرفه ای تر میبینند.))

 

تير اندازي و جنگ افزار شناسي که اين خيلي تخصصی هست.

عملیات های راپل و غافلگیری و چیریکی و رهایی گروگان.

آشنايي با تله گذاري و بمب گذاري و شناسايي تله هاي انفجاري (( حسابشو بکن تيم نوپو وارد ساختمون بشه و دربي رو بخوان باز کنن غافل از اينکه اين درب از بالا به ضامن  نارنجک وصل شده !! اينجاست که شناسايي تله هاي انفجاري بدرد تيم نوپو ميخوره.))

عملیات راپل و صعود و نزول از ارتفاعات (( از پشت بام گرفته تا هليکوپتر )) اونهم از انواع و اقسام مثل راپل پلنگي يا تير اندازي در حال صعود و نزول يا صعود معکوس (( با کله پايين اومدن.))

 

کمين و ضد کمين و استتار و شناسايي عوارض زمينی.

کمک های اولیه و امدادی و زندگی ذر شرایط سخت.

عملیات روانی که در یک گروه نوپو فقط یک نفر از اعضای تیم این کار را انجام میدهد که به آن مذاکره کننده میگویند.

 

نکات قابل توجه

اينرو هم باید بگم که اکثر وقت يچه هاي نوپو به تمرين ميگذره و خيلي به ندرت تو سطح جامعه ظاهر ميشن.

 

رنگ مشکی لباس و ماشین و ون (که پشت آن نوشته است { نيروي انتظامي- نوپو }))و موتور افراد نوپو به این دلیل است که باعث ایجاد رعب و وحشت شود.

 

همچین ماسک سیاهی که بر روی صورت دارند برای ایجاد رعب و وحشت نیز هست.

 

تصاویر پلیس نوپو

 

نظر یادتون نره.



نظرات شما عزیزان:

ابوالفضل
ساعت14:18---4 اسفند 1391
امیر حسین جون از اطلاعاتت ممنون ولی اومدیم یکی از بچه ها خواست ازدواج کنه این طوری که شما میگین بیشتر وقتشو به تمرین میگذرونن . چطوری میتونن به همسر و خونواده سر بزنن؟

محمد رضا
ساعت21:32---14 بهمن 1391
امیر حسین جان دستت درد نکنه من چند وقته دنبال این اطلاعات بودم وتا چند وقت دیگه هم میخوام وارد یگان ویژه بشم ..........بازهم تشکر

پیمان
ساعت11:57---11 دی 1391
ممنون از راهنماییهاتون.من خیلی دلم میخواد وارد این نیرو بشم.مدرک فوق دیپلم دارم.پایان خدمت هم دارم.ورزشکار هم هستم.ولی ساکن تهران نیستم.چطور میتونم وارد یگان ویزه بشم.لطفا راهنماییم کنید.چون میخوام بعد از ان خودمو اماده ورود به نیروی نوپو کنم.

آرمین نوپو
ساعت3:01---2 آبان 1391
با سلام و درود فراوان.من خودم عضو نوپو شیرازم.مطالب عالیه.فقط خواهش مارو با ولایت قاتی نکنین که حالم به هم میخوره

ابوذر وهاب زاده
ساعت23:44---14 مهر 1391
واقعا ایولا کی بشه من هم بحشون ملحق بشم

مهندس محمدجواد میرزابیگی
ساعت9:08---2 مهر 1391
عالی بود امیرحسن جان.

سید محمد
ساعت17:28---10 ارديبهشت 1391
دستتون درد نکنه آرزوی موفقیت برای سربازان گمنام ولایت

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ 1:16 ] [ امیر ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. قصد این وبلاگ تهیه مطالب مورد نیاز شما در رابطه با کامپیوتر,اینترنت,موبایل,رپ,ترانه,و...است. اگر نیاز به هرگونه نرم افزار و موزیک یا فیلم و عکس و...داشتید در قسمت نظرات قید کنید تا من آنرا پس از تهیه در وبلاگ آپلود نمایم. با تشکر
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 5563
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



<--شروع کد تغییر شکل موس -->

<-PollName->

<-PollItems->




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما